۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

نگرش خلاق در دكوراسيون


هيچگاه افكار خلق الساعه (فكر بكر) را دست كم نگيريد. اين افكار ايده‌هاي زيادي به شما مي دهند كه وقتي به عمل تبديل شوند، مي توانند زيبايي خانه شما را چندين برابر كنند. در اين بخش نگاهي خواهيم داشت به يكي از راههاي يافتن متد يا سبك مناسب پروژه دكوراسيون؛ از اين روش براي تسريع روند به كارگيري و فعال كردن عصاره خلاقيت‌‌تان در تغيير دكور منزلتان استفاده كنيد.

1ـ خلاصه‌اي از پروژه‌اي را كه براي تغيير دكوراسيون منزلتان تهيه كرده‌ايد برداريد و به گوشه‌اي دنج برويد (جايي كه حواس‌تان پرت نشود) و به سرعت ايده‌ها و طرح‌هايي را كه به ذهن‌تان خطور مي‌‌كند، يادداشت كنيد، نگاهي سريع به مجلات و كتاب‌ها بياندازيد (به زودي در مي‌يابيد كه پس از انتخاب چند نمونه از داخل مجلات و كتاب‌ها، ايده‌اي به فكرتان خواهد رسيد)؛ به نمونه‌هاي رنگ و ساختار كف اتاقتان نگاهي بياندازيد، عكس‌هاي مربوط به فضا و اقلام موجود را كه قصد داريد نگهداري كنيد، مورد بررسي قرار دهيد.

سپس وسايل را بدون نقشه قبلي در كنار هم بچينيد، اشيايي را كه نظرتان را جلب مي‌كنند، انتخاب كنيد و كنار هم قرار دهيد و اين روند را دوباره تكرار كنيد. اين كار را چند بار تكرار كنيد تا اين كه ايده‌هايتان تمام شود. بعد از همه اين كارها، اتاق را ترك كنيد و به هواي آزاد برويد؛ نفس كشيدن در هواي آزاد به ذهن و مغز شما استراحت مي‌دهد.

2 ـ به اتاق بازگرديد و ببينيد چه طرح يا ايده‌اي در بدو ورود نظرتان را جلب مي‌كند. از خودتان بپرسيد چرا اين وسيله بايد در نقطه كانوني قرار گيرد.

آيا اين همان چيزي است كه شما به دنبالش بوديد؟

آيا براي فضاي مورد نظر شما مناسب است؟

اين روش اندكي شبيه يك نمودار گردش كار است. اگر پاسخ‌ها مثبت است، كار خود را به همين صورت ادامه دهيد و وسايلي را پيدا كنيد كه با فضاي شما هماهنگ باشند.


decoration-2.jpg


 اگر پاسخ‌ها منفي بود، به عقب بازگرديد و با ايده ديگري كار را دنبال كنيد. اين روش كمي سخت به نظر مي‌رسد و صد البته كنار گذاشتن چيزهاي قديمي بسيار سخت است.


چندبار اول مشكل است، اما مدتي بعد شما اعتماد به نفس‌تان را به دست خواهيد آورد. پس از آن حتي ممكن است از افكار خلق‌الساعه به روش‌هاي بهتري دست پيدا كنيد؛ با وجود اين، راه دسترسي به مغزتان يك راه كاملاً شخصي است. اين امر افكار خلاقه را سرعت مي‌بخشد.

البته لازم نيست اين تغييرات را در همه اتاق‌هاي خانه امتحان كنيد مي‌توانيد در يكي از اتاق‌ها بدون تغيير واقعي دكوراسيون، براي كسب تجربه كار كنيد.

3ـ بسياري افراد مي‌توانند همه چيز را همانگونه كه در پايان به چشم مي‌آيند، مجسم كنند، شما هم پس از چند بار تمرين قادر خواهيد بود چنين كنيد. سخت‌ترين كار، اغلب توضيح مساله براي مشتريان يا اعضاي خانواده‌تان است.

براي حل اين مشكل شما مي‌توانيد با ساخت يك تابلو رنگ، تمامي نمونه‌ها و طرح‌ها را به آنها نشان بدهيد، اما اين كار تنها تصور مبهمي از رنگ را در اختيار آنها مي‌گذارد. آنها دوست دارند كه طرح‌ها را به صورت سه بعدي يعني تكميل شده ببينند. البته اين خواسته بسيار پرهزينه خواهد بود. به همين علت، يك روش بسيار مناسب، استفاده از فناوري روز است.

شما مي‌توانيد از نرم‌افزاري كه تصاوير شگفت‌آوري از وضعيت‌هاي مختلف دكوراسيون يك اتاق را ارايه مي‌كند، استفاده كنيد. در اين روش شما بدون تغيير دكوراسيون اتاق‌ها مي‌توانيد حالات متعدد چيدمان وسايل را تجربه كنيد. ما استفاده از نرم‌افزار Punch Software را توصيه مي‌كنيم.


منبع : سایت مجله دکوراسیون منزل